tisdag 1 oktober 2019

fotografera kampanj- och prisskyltar


Hej på dig!
Idag har vi fått uppgift att fotografera på kampanj- och prisskyltar ute i affärer. Vilka vi tycker är bra och dåliga.
Vi börjar med dom skyltarna jag tyckte var bra.


1:a skylten är på Matmor.

Jag tycker denna skylten var tydlig, bra färger som gör så att den sticker ut lite i affären så att den är lättare att se. Den hänger även högt upp i taket så inte skymmer den.
Man ser priset tydligt och att det är ett extrapris på havregryn.







2:a skylten är på Kappahl.
Den är bra för att det är en stor text så man ser tydligt att det är 25% på byxor och jeans.
Det jag kan tycka är lite negativt är att den är svart så att den smälter in bland kläderna på Kappahl, men den är väldigt cleant och ren.

Nu går vi över på dom kampanj- och prisskyltarna jag inte tyckte var så bra!


3:e skylten är på Åhléns

Denna skylten tycker inte jag är alls synlig om man skulle komma en bit bort så hade man inte sett den, eftersom den är en liten text plus en väldigt liten skylt. Det är svårt att se vad det är dom vill med skylten men man ser att det är 50% på nått och så står det med liten text "Carin Wester, Utvalda kläder". Otydligt vart kläderna är och vilka kläder just som det är på.





4:e skylten är på Åhléns

Samma med denna skylten väldigt liten och inte alls så synlig. Kan vara svårt att läsa texten där det står "Sista chansen" på. 








Det här var vad jag tyckte men du kanske tycker och tänker nått helt annat.
Vi syns nästa gången ha ett bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar